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- Mini Mayfair



Mini: Mini Mayfair
Type: Austin Rover Mini
Reg.: 01/10/1988
Owner: Paul
Bought at: 28/01/2002 (23 years ago)
Current: not roadworthy (deregistered)



Details

Description1/3

"Mayfair" is a district of London. The Mini Mayfair Sport is to be distinguished from the Mini Mayfair, which was built in turn at the same time ( 09/82-88 ) and especially to 1983-84 in England. The Mayfair emerged from the former HLE 1000 and introduced a more luxury model (velor, carpet, tinted windows, front head restraints, radio per standard) in that Mini series. From November 1985 the Mayfair received a three instrument dashboard, a three-spoke steering wheel and higher quality carpets. The Mini Mayfair Sport was the last Mini with 10" rims until 1988 (after 12") next to the Mayfair.
The Mayfair Sport differs from the Mayfair only slightly (lettering, standard cassette radio, higher-quality interiors and improved engine ). The Mayfair Sport was built towards the end of the Austin era for the German market. Here, however, with the built-in 12 "wheels since 1988 and gray interior, as well as those established by the Thirty bumpers. The Mayfair series was sold under Rover again from 1992 to 1996 in what was then the Mini 1.3 ( 1275 cc ), among many other conditions.

Beginnings2/3

Me (Paul) looking for a first car half a year after the driving school:
The working colleague of my father bought the Mayfair Mini Sport for his daughter in Dresden. He eliminated a rear damage, added a one-way catalytic converters and a sliding roof. Since the daughter had found work in Nürnberg and the distance was too far, he offered the Mini to my father. My father asked us and we agreed immediately without the Mini to have seen. After a test drive of my father, he took me and 2 days later from school and I could then do a few laps and drive him home. :-)
Since April 2003, Marie and since February 2002, I am an avid mini driver.

Plans3/3

Currently a complete restoration of the body and the overhaul of the engine is done. The Mini will visually appear again in perfect condition all the hallmarks of the then-built Austin Rover Mini Mayfair Sport (998ccm). The engine with gearbox is overhauled depending on the basic substance or replaced by a second unit. The goal is a perfect standard 1000 Mini from the 90's and the Oldtimer state in 2018.



Pictures, Garage & Last Projects

Pictures1/3

Garage2/3

Last Projects3/3

Restoration Mayfair Sport

Since 01/04/2013, Nideggen Schmidt
276 Pictures, Last updated 4 months ago
9,641 times viewed, Last viewed one week ago

My first Mini - over 10 years of ownership, it is time to completely restore the Mini. Originality and Oldtimer status are the final goals.



At the workshop, Vehicle data & Modifications

At the workshop1/3

26.10.2024Zwischenzeitlich hatte ich kaum noch Lust... nachdem ich noch einmal 3 Tage in die Anpassung der Frontbleche (Kotflügel, Frontmaske, Windlauf, Motorhaube) gesteckt habe, passten endlich alle Abstände, Spaltmaße und die Haube ließ sich gut öffnen. Dann habe ich begonnen alles zu verschweißen.
Auch Haubenstangenhalter und Halteklammer des Wischwaschbehälters sind nun angebracht.
12.08.2024Karosseriearbeiten gehen weiter... ich arbeitete mich zur Front durch, indem ich die Stehwände links und rechts eingepasst und verschweißt habe. Man glaubt es kaum wieviele Kleinigkeiten nachgearbeitet werden müssen um auf eine Original-Optik von 1988 zu kommen. Weiterhin habe ich dann den Vorderachsrahmen eingehangen und Frontblech, Haube und Kotflügel angepasst.
24.07.2023Karosseriearbeiten extrem... 6 Tage lang ging es von früh bis spät in die Halle und ich ersetzte den kompletten Unterboden inkl. Einstiegsbleche und Schweller auf beiden Seiten.
14.05.2023Hinterachsschwingen, Querlenker, Achskörper, Lenkarme und Zugstreben gereinigt und lackiert
03.05.2023Hinterachsschwingen, Querlenker und Achsschenkelbolzen überholen lassen
01.11.2021Der Mayfair hängt nun wieder im Drehspieß und ich bohrte den rechten Innenkotflügel mit Stehwand und Boden Beifahrerseite aus. Jetzt folgt wohl eine große Blechbestellung... .
27.04.2020Umzug in eine neue Halle
16.09.2019Es ging weiter an der Karosserie. Leider sind die Innenkotflügel nicht zu retten und müssen ersetzt werden. Ich entfernte den linken Innenkotflügel.
18.02.2018Rostbefallenes Blech am Heck entfernt + Rostschutzgrundierung aufgetragen
09.09.2017Kofferaumunterbodenschutz entfernt und Rostvorsorge betrieben
07.08.2015Die neue Antriebseinheit für den Mayfair ist fertig und bereit zum Einbau! Vorfreude kommt auf und ein Dank geht an Faxe und Bobo für die tolle Umsetzung des Konzepts und die Lackierung.

Vehicle data2/3

Engine (original)

  • 4-cylinder
  • water cooled
  • 998 ccm
  • 41 BPH at 5000 RPM
  • 70 Nm at 2500 RPM
  • Vmax 132 km/h

Compression + bore x stroke

  • 10.3:1 + 64.58 x 76.2 mm

Acceleration (0 - 100 km/h)

  • 18.5 s

Fuel preparation

  • SU H4 carburetor

Gearbox

  • 4-speed
  • manual

Chassis

  • independent suspension
  • wheelbase 2035 mm
  • 12 "
  • 8.4 " front disc brake
  • rear drum brake

Weight + dimensions

  • 625 kg
  • 3070 x 1440 x 1350 mm (LxWxH)

Modifications3/3

General

  • carb (since 02/2002)
  • mechanical folding sunroof
  • electric front windows
  • wooden dashboard
  • chrome grill (8 ribs)
  • chrome bumpers around
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